måltider denne uken

Som jeg nevnte i forrige post bestemte jeg meg denne uken at det er på tide med en endring i matveien, og her er noe det jeg har spist de siste uken:

Knekkebrød - frokost
Dette har jeg spist en del til frokost nå. Det er bare ryvita knekkebrød med philadelphia smøreost, kyllingskinke, guacamole, salat og evt. paprika eller agurk. Veldig enkelt og veldig godt!



 

Toastet brød - frokost/lunsj
Her lagde jeg nesten det samme som det over, bare at jeg brukte rista brød (groveste jeg fant på tesco) kutta ut smøreosten og brukte guacamolen nederst med skinke oppe der også til slutt salat og paprika.



 

Weetabix og bær/frukt - lunsj/kvelds/snacks
Dette er blitt en av mine favoritter. Du kan gjøre så mye med dette. Noen av mine varianter er:
- 2 stk Weetabix (knust), litt melk (bare for at det ikke skal bli så tørt), yoghurt (jeg har brukt fettfri vanilje) og bær og/eller frukt.
- 2 stk Weetabix (knust), 2 bananer (kuttet opp i små biter) og en del melk
- 2 stk Weetabix (knust), bær og/eller frukt og en del melk.
Synes alle er veldig gode, men må si at nummer en er min favoritt!



Toast m/guaca og egg - frokost/lunsj/kvelds
Dette var utrolig godt. Tok en skive av et grovt brød og rista den i brødristeren, deretter tok jeg på guacamole og deretter på med et kokt egg. Dette holder i hvert fall ikke for meg, så muligheten er å lage to av det, eller å lage to knekkebrød med det første jeg beskrev. Utrolig godt.



 

Stekt fisk og grønnsaker - middag
Jeg kjøpte en slags fiskegreie som inneholdt forskjellige typer hvit fisk. Stekte dette i ovnen og stekte grønnsaker i sursøt saus i stekepanne. Veldig godt sammen.



Ostesmørbrød - middag
Dette er veldig enkelt å lage, og veldig typisk student-mat. Jeg brukte brød med guacamole, kyllingskinke, salsa og to osteskiver. Smakte himmelsk og var veldig mettende.



Pannekaker med bær/frukt - kvelds/snacks(/middag)
Dette lagde jeg lørdag kveld (igår) og var både mitt lørdagsgodt og kveldsmat. Jeg tenkte det var bedre å lage kveldsmat og snacks i ett i stedenfor å spise noe også spise noe søtt etterpå. Føler dette var et bedre valg enn sjokolade og potetgull. Jeg brukte bare 1,5 dl mel, 1 egg og 1,5 dl melk, blandet dette sammen og stekte. Jeg har en liten panne, så den lager perfekte små/middels store pannekaker. Fyllet mitt var 1 oppkuttet banan, blåbær og bringebær.


Dette er definitivt noe jeg vil ta vare på til senere, for alle disse "oppskriftene" har funket veldig bra for meg med tanke på hva slags muligheter jeg har til å lage mat.

- Ida

3 kommentarer

Sofie Caroline Nilsen

25.10.2015 kl.17:21

Så mye godt :)

Linda

25.10.2015 kl.18:48

Nom nom :)

Bina

25.10.2015 kl.19:53

Ha en strålende Søndagskveld! <3 Ta også gjerne en tur innom bloggen min! :)

Skriv en ny kommentar

student i chester

student i chester

19, Lunner

Bosatt i den lille byen Chester for å studere ernæring i tre år fremover. Bloggen min er mest for meg selv, men er fantastisk om noen vil følge meg og det jeg gjør.

Kategorier

Arkiv

hits